KONINKLIJK

HARMONIE
ORKEST
SCHELLE

De gemeente Schelle krijgt in 1837 haar eerste muzikale vereniging met 26 spelende leden. Ondertussen telt het orkest al zo’n 100-tal muzikanten vanuit alle windstreken van het land, waarmee het zich profileert als een echt regio-orkest.

Het is het soort orkest dat graag de verwachtingen overstijgt. Een voorbeeld daarvan is het jaarlijkse Klankkleur-spektakel, het visitekaartje van de vereniging. Als geen ander weten de leden hierbij de perfecte harmonie te vinden tussen decor, lichtregie, woord en muziek. Ze zijn bovendien grenzen verleggend met concertreizen naar o.a. Shanghai en Valencia. Deze reizen zorgen net als de verschillende cd-opnames voor een hechte band tussen de muzikanten.

Mensen centraal.

Het Koninklijk HarmonieOrkest Schelle komt met trots uit in de 'Superieure afdeling'. Daarmee behoren ze in de provincie Antwerpen tot de top van de amateur harmoniewereld. Kwaliteit is erg belangrijk binnen de vereniging, maar de mensen blijven altijd centraal staan.  Voldoende toegankelijkheid voor het publiek is daarom belangrijk. Daarnaast heeft de vereniging ook een sterke jeugdwerking. De instappers tonen veel zin voor verantwoordelijkheid en durven initiatief te nemen. Ze hebben een zelfstandig jongerenbestuur en dragen dezelfde passie uit voor muziek.

Het motto dat de oprichters in hun hart dragen, leeft nog steeds: “Het beoefenen van de muziek om deze als kunst en als schepping hogerop te voeren.

Steven verhaert

Koninklijk HarmonieOrkest Schelle

Reeds 3 jaar leidt maestro Steven Verhaert het Koninklijk HarmonieOrkest Schelle naar ongekende hoogten. Hij ademt muziek. Als docent Hafabra-directie aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen en Musical Director van Festival Brassband behoort hij tot de absolute top in België.

Steven Verhaert op Linkedin

Repetities

Zaal Ravenstein
Provinciale Steenweg 55, 2627 Schelle